Přípravy na MHCM vrcholí!

Účast týmu v Metrostav Handy Cyklo Maratonu se neobejde bez velkých příprav a plánování. Nahlédněte pod pokličku co se děje právě u nás!

Připravit 4-členný tým na takto velkolepý závod není jen tak. Stojí to nejen čas strávený tréninkem a plánováním, ale také finance na potřebné vybavení. Naše dny před maratonem jsou plné předšvím času stráveného u počítače, kde se snažíme doladit poslední detaily.

Plánování trasy a střídání závodníků

Žádný štafetový závod se neobejde bez důkladného plánování. Je nutné naplánovat nejen trasu, aby splňovala požadavky organizátorů (povinné a zakázané úseky, zastávky či průjezdní body), ale také je velmi důležité rozplánovat kdy a kde se budou závodníci střídat. Musí se přihlédnout k jejich silným a slabým stránkám a podle toho volit i délku úseku či jeho převýšení.

Zajištění kol a povinného vybavení

Cyklistický závod bez těch správných kol by nebyl to pravé ořechové. Proto jsem rozhodili sítě mezi kamarády cyklisty a majitele cyklopůjčoven a díky Davidovi budou mít naši závodníci možnost jet na těchto úžasných kolech Specialized! #specialized #IamSpecialized

Kola musí odpovídat svým vybavením běžným pravidlům silničního provozu. Pro noční jízdu kola musí být vybavena bezpečnostními doplňky jako reflexní pásky na zadní a přední vidlici, reflexní prvky na výpletech kol, přední světlomet a zadní výstražné červené světlo. Všechny tyto povinné prvky si musí každý tým sehnat samostatně.

Zajištění doprovodných vozidel, řidičů a navigátorů

Každý tým si musí opatřit minimálně jedno doprovodné vozidlo cyklisty. My jsme netroškařili a budeme mít doprovodná vozidla rovnou dvě – VW Transporter L2 a Nissan Navara. Tato vozidla jsou určena k doprovázení a proto musí být zepředu, zezadu i ze stran označen dle návodu.

Je doporučeno, aby každý tým měl k dispozici ještě alespoň jeden podpůrný vůz. Tento vůz přímo nedoprovází cyklistu, ale stará se o zázemí (zásobování, odpočinek, stravování). Je obvyklé, že tento vůz se pohybuje na větší vzdálenosti a po příjezdu cyklisty s doprovodným vozem se posádky obou vozů vystřídají. My jsme si pro tento účel pořídili luxusní polointegrovaný vůz německého výrobce Bürstner model 2017. Rádi bychom našim závodníkům poskytli prostor, kde se budou moci kvalitně vyspat a najíst.

BÜRSTNER 2017 IXEO TIME 726G EDICE 30LET

Každé vozdilo ale musí mít také nějakou posádku. Jedná se vždy o ridiče s platným řidičským oprávněním a v ideálním případě také o navigátora, který řidiči pomáhá s trasou a v případě potřeby jej vystřídá, aby si mohl odpočinout a vyspat se. Najít takové lidi, kteří mají nejen potřebné oprávnění a schopnosti, ale kteří jsou také ochotni strávit 5 dní na cestách a vybrat si na to část svojí dovolené, to vůbec není lehká věc. Proto bychom moc rádi poděkovali všem, kteří do toho jdete s námi! Děkujeme Jirkovi, Irče, Šárce, Káje, Hance a Vojtovi. Bez vás by to nešlo, jste skvělí!

Zajištění potřebného vybavení

Mimo povinné vybavení je také spousta dalších věcí, které je potřeba zajistit a připravit, aby všechno mohlo klapat jako po drátkách.

Pro našeho Romču a jeho tricykl je nutné sehnat odpovídají nosič na kolo na zadní dveře auta, abychom jeho oře mohli převážet a rychle a efektivně sundavat a nandavat bez větších časových ztrát. Na ostatní silniční kola se nutné sehnat nosič na kola na tažné zařízení.

Letošní novinkou je trasování pomocí speciální mobilní aplikace / GPS loggeru. To zahrnuje ale také mít kvalitní a spolehlivý mobilní telefon, který vydrží po celou dobu závodu bez problémů.

Pro lepší komunikaci doprovodných vozidel a také pro lepší navigaci pro našeho Romču je důležité mít kvalitní vysílačky, které všechno velmi zjednodušší a ulehčí život všem členům posádky, stejně jako Romčovi.

Držák na startovní číslo je další malá položka, která usnadní přidělání povinných prvků (označení kola logem a číslem týmu) a zároveň jejich odebrání po skončení závodu, kdy je potřeba vypůjčená kola bez známky poškození vrátit.

V neposlední řadě je důležitá také výbava do doprovodných a podpůrných vozidel. Jedná se o spostu drobností, bez kterých by to ale nešlo. Čelovky (a baterie nebo nabíječky), povinné vystražné vesty, kapsáře na sedačky na drobnosti, pytle na odpadky, toaletní papír, ubrousky, deštníky, osvěžovače nohou, noviny na vysoušení mokrých bot, rozdvojky/trojky do zapalování, power banky, měnič napětí do zapalovače pro notebook, nádobí (termosky, hrnky, misky, příbory), chladnička do auta, lékárničky (léky, krémy, náplasti, obvazy) nebo informační brožury pro posádku.

Psaní článků a zajištění PR

Kromě veškerého plánování a trénování samotného je také nedílnou součástí přípravy na závod psaní článků na webové stránky a příspěvků na sociální sítě. Jedná se především o rozhovory se závodníky, zprávy z tréninků a společných setkání, zápis z kapitánské schůzky a další informační články týkající se závodu a jeho pravidel či trasy všeobecně.

Tyto články publikeujeme nejen na našem webu a sociálních sítích, ale také na blogu Cesty za snem, který se u daného závodu zobrazuje. Náš tým má startovní číslo 403. Staňte se naším fanouškem!

Součástí reprezantace naší neziskové společnosti na závodu je i trocha toho promo. Vzhledem k omezenému rozpočtu jsme se letos rozhodli nepořídit týmový cyklodresy (sic by se nám to moc líbilo), ale pouze trička s naším logem a mottem.

Oslovení a komunikace se sponzory

Účast v závodu velikosti jakým je Metrostav Handy Cyklo Maraton není nijak laciná záležitost. Samotné oslovování a následná komunikace a papírování zabere nemálo času a práce na počítači.

Bez podpory našich sponzorů bychom se takového závodu nemohli nikdy účastnit a tak bychom tímto moc rádi poděkovali:

  • společnosti ComAp za poskytnutý finanční dar,
  • společnosti Česká Spořitelna za poskytnutý finanční dar,
  • společnosti Specialized Czech za zapůjčení silničních kol,
  • společnosti Horejsek za zapůjčení Transporteru T6,
  • společnosti Fotolab CeWe za zapůjčení GoPro kamery,
  • společnosti Survival Nutrition Supplements za iontové nápoje,
  • berounské lékárně Na náměstí za poskytnutý finanční dar,
  • Michalu Táborskému (Kola U Michala) za výživové doplňky,
  • Jiřímu Semrádovi za výživové doplňky a kvalitní vína,
  • rodinnému pivovaru Berounský Medvěd za výborné pivních speciály, včetně Cyklopiva,
  • časopisu Velo za možnost bezplatného publikování článku po skončení závodu,
  • papírnictví Laduš, Daně Benešové a Petru Kuralovi za poskytnutý finanční dar,
  • všem, kteří přispěli na projekt Chůzí na podporu handy cyklo maratonu – jmenovitě: Aleně Kreisingerové, Miloslavu Horáčkovi, Daně Havlíkové, Ireně Vanišové, Pavlu Šťastnému, Kateřině Šuhajkové, Ivaně Pavelkové, Haně Púllové.

Děkujeme!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..